Com ha de ser un esmorzar saludable?
20/01/2023

COM HA DE SER EL TEU ESMORZAR SALUDABLE?

A continuació et presentem com ha de ser un bon esmorzar per nutrir de forma correcta la teva salut i tenir l'energia suficient per realitzar les teves activitats diàries. Aquesta és tan sols una recomanació general i que caldria personalitzar per un nutricionista segons el teu nivell d'activitat física, jornada laboral i condicions individuals.

 

Un bon esmorzar ha de contenir:

  1. Làctics (llet, formatge, iogurt natural, kéfir). Prioritza les opcions naturals i sense sucres. Els làctics son rics en proteïna animal, grasses bones, vitamines i minerals.
  2. Cereals integrals (flocs de civada o blat de moro, pa, biscotes, arròs inflat): son els encarregats d'aportar energia a l'organisme. 
  3. Fruita sencera: prioritza les fruites de temporada. La fruita ens aporta aigua, fibra, vitamines i minerals
  4. També s’hi pot afegir altres extres o complements com fruits secs, fruita dessecada, llavors, proteïnes (ou, formatge, tonyina, hummus), verdura, entre d’altres.
  5. S’ha d’evitar afegir sucre, mel, melmelada, mantega, margarina, sucs de fruita, batuts de llet i xocolata, batuts de llet i suc de fruita, iogurts ensucrats, postres làctics (flam, natilles, petit suisse), brioxeria, galetes, cereals d’esmorzar ensucrats, pa blanc, embotits.

És recomanable fer 2 esmorzars (un a primera hora i l’altre a mig matí) per tal de distribuir els àpats al llarg del dia i no passar masses hores sense menjar. En el cas de no tenir prou gana o suficient temps, es pot realitzar un únic esmorzar aportant tots els nutrients.

 

A continuació us deixem algunes propostes per combinar aquests grups d'aliments en els vostres esmorzars:

 

Font: Mar Gargallo, Dietista-Nutricionista col·legiada (nº col. CAT001584)

 

« Tornar